سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

افزایش طول عمر با شکلات

یکی از بهترین خبرهای پزشکی که در سال‌های اخیر منتشر شده، این است که مصرف شکلات میزان بروز مشکلات قلبی عروقی بویژه سکته و حملات قلبی را کاهش می‌دهد و به همین دلیل هم به افزایش طول عمر کمک می‌کند.شکلات

شاید برایتان جالب باشد بدانید خانم «لندرا بکرا لومبرا» که با داشتن ۱۲۷ سال لقب پیرترین زن جهان را به نام خود به ثبت رسانده است راز طول عمرش را خوردن شکلات می‌داند حتی شاید نقش شکلات به عنوان نوعی خوراکی ضد پیری به نظر جدید بیاید، اما حقیقت این است که کاکائو به عنوان یک ماده دارویی هزاران سال است که در برخی فرهنگ‌ها استفاده شده است.

یکی از اولین نوشته‌هایی که درباره تاریخچه شکلات می‌توان به آن رجوع کرد مربوط به قرن شانزدهم است که اسپانیایی‌ها این ماده را کشف کردند و آن را به دیگر کشورها بردند و برای قرن‌ها کاکائو و شکلات در برنامه غذایی گنجانده شده‌ است تا به بهبود هضم غذا، حملات عصبی، رماتیسم، دندان درد و بی‌خوابی کمک کند.

این در حالی است که بر اساس بررسی‌های چهارده ساله پژوهشگران دانشگاه هاروارد، شکلات سرشار از آنتی اکسیدان است و با بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن مانع از بروز سرطان می‌شود.

شکلات و لاغری

باورتان می‌شود اگر به شما بگوییم با خوردن شکلات می‌توانید وزن کم کنید؟ اگر فکر کنید منظورمان مصرف شکلات تلخ است سخت در اشتباه هستید بلکه شکلات مورد علاقه شما می‌تواند شما را به وزن دلخواهتان برساند!

براساس نتایج یک پژوهش استرالیایی، وعده غذایی صبحانه می‌تواند زمان مناسبی برای خوردن شکلات باشد، اما نباید در مصرف آنها زیاده‌روی کنید. مصرف مقداری شکلات در ساعت‌های اولیه روز حس گرسنگی شما را از بین می‌برد و باعث می‌شود در طول روز انرژی بیشتری داشته باشید و در وعده‌های دیگر پرخوری نکنید.

به این ترتیب نه تنها دچار اضافه وزن نمی‌شوید بلکه با کاهش کالری‌های دریافتی روزانه می‌توانید وزن کم کنید. با این حساب با پیشگیری از چاقی جلوی بیماری‌های مرتبط با آن مثل دیابت، فشار خون و… را می‌گیرید و بیشتر عمر می‌کنید.

موتور مغزتان را روشن کنید

به گفته محققان روسی، مصرف شکلات یکی از عوامل موثر در پیشگیری از بروز آلزایمر است و به طور میانگین سن ابتلا به این بیماری را چهار تا پنج سال کاهش می‌دهد؛ البته به شرطی که حد تعادل را نگه دارید و با افزایش کالری‌ها خودتان را بیمار نکنید.

شکلات علیه چین و چروک‌ها

این هم یک خبر خوب دیگر درباره شکلات! متخصصان می‌گویند افرادی که روزانه یک تکه شکلات کوچک می‌خورند کمتر از دیگران دچار چین و چروک‌های پوستی می‌شوند چرا که فلاوانول موجود در ترکیب شکلات از پوست در برابر اشعه ماورای بنفش خورشید محافظت می‌کند و روند پیری پوست را به تعویق می‌اندازد.

سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

منابع

  • منبع عکس و مقاله سایت جام جم سرا به نشانی http://sara.jamejamonline.ir/NewsPreview/1737586312011057193

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

پوست و مو

کاربردهای هیدروفیشیال

صورتی صاف و درخشان با هیدروفیشیال

تغذیه و سلامتی

کاهش وزن با خوردن سبزیجات

۸۷ نوع از سبزیجات با کربوهیدرات پایین که کاهش وزن را تسهیل میکنند!

تغذیه و سلامتی

پاکسازی کبد

بهترین خوراکی ها برای پاکسازی کبد

تغذیه و سلامتی

وعده صبحانه

۱۶ مورد از بدترین و بهترین خوراکی ها برای وعده صبحانه

تغذیه و سلامتی

زنجبیل

۳۰ خوراکی که باعث کاهش درد مفاصل و التهاب می شوند!

سلامت عمومی

دیابت

دیابت نوع ۲ را به طور طبیعی در ۷ مرحله معکوس کنید!

تغذیه و سلامتی

آب هویج

وقتی آب هویج میخورید چه اتفاقی در بدن شما می افتد؟

تغذیه و سلامتی

15 خوراکی غنی از منیزیم

با خوردن این ۱۵ خوراکی از بروز سکته مغزی جلوگیری کنید!

تغذیه و سلامتی

نشانه های اختلال در کبد

نشانه های هشدار دهنده اولیه آسیب کبدی!

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *