ساختمان پزشکان+

شما در حال حاضر اینجا هستید :

سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه سلامتی تغذیه و سلامتی توصیه غذایی به روزه داران برای جبران کم آبی بدن

به کانال تلگرام بپیوندید

Join Our Telegram Channel

توصیه غذایی به روزه داران برای جبران کم آبی بدنافزودن دیدگاه

روزه داران برای جبران کم آبی بدن در ماه مبارک رمضان مصرف سبزی و میوه را مورد توجه قرار دهد.

به گزارش مهر، مژگان خطیبی کارشناس تغذیه با اشاره به تغییر شیوه تغذیه روزه داران در ماه مبارک رمضان گفت: در این ماه وعده های غذایی به سه قسمت، سحری، افطار و شام تقسیم می شود.

وی ضمن بیان این مطلب که با دلیل فعالیت بیشتر  افراد در صبح، وعده سحری باید کامل باشد، اظهار داشت: انرژی دریافتی باید میزان انرژی و فعالیت روزانه را داشته باشد.

خطیبی اضافه کرد: با توجه به این که در طول روز، فرد مدت زمان زیادی تشنه است، روزه داران  از  مواد غذایی که مدر نباشد در وعده سحری استفاده کنند.

وی ادامه داد: مصرف چای به دلیل مدر بودن در وعده سحری باعث کم آبی بدن فرد روزه دار در طول روز می شود.

این کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود:  مصرف بعضی از میوه ها مانند هلو و سبزی ها مانند کاهو جبران کم آبی بدن فرد روزه دار را می کند.

خطیبی ضمن توصیه بر اینکه روزه داران باید روزه خود را با مواد غذایی سبک افطار کنند، بیان کرد: بهتر است روزه داران با مصرف یک فنجان چای کم رنگ و یا یک لیوان شیر با خرما افطار کنند.

 وی مصرف نوشیدنی سرد در وعده افطار را بعد از ۱۵ ساعت گرسنگی و تشنگی، وارد کردن استرس به معده عنوان کرد.

خطیبی همچنین توصیه کرد:  روزه داران در وعده شام غذای سبک مصرف کنند زیرا هرچه قدر وعده شام بیشتر و سنگین تر باشد فرد برای وعده سحری اشتها ندارد.

منبع جام جم آنلاین

 

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

اطلاعات درمانی

فلفل تند

هنگام سرماخوردگی چه بخوریم؟

تغذیه و سلامتی

تاثیر تغذیه در کهنسالی

تاثیر تغذیه در کهنسالی

تغذیه و سلامتی

غذا کار فکری

کسانی که کار فکری دارند چه بخورند ؟

تغذیه و سلامتی

تغذیه دوقلوها

چگونه به دوقلو ها غذا بدهیم ؟

آخرین اخبار

ماه رمضان

روی ماه خداوند را ببوس

تغذیه و تناسب اندام

پنج غذای فوق العاده برای مردان

۵ غذای فوق العاده برای مردان

اخبار

معرفی پنج خوراکی خطرناک

تغذیه و سلامتی

فواید کشمش و مویز

اخبار

مواد خوارکی برای تقویت حافظه

نظرات کاربران

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *