سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

دلیل شکست پزشک خانواده در وزارت قبلی و راهکار مقابله با زیرمیزی پزشکان

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، شتابزدگی را دلیل شکست اجرای برنامه پزشک خانواده در سال گذشته دانست و گفت: بدون‌شک اجرای این برنامه ملی، می تواند از بروز بسیاری از مشکلات بخش بهداشت و درمان کشور مانند پدیده زیرمیزی پزشکان جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر عابد فتاحی ‌با تاکید بر اینکه اجرای برناه ملی پزشک خانواده نیازمند بودجه کلان است، گفت: اجرای این طرح نیاز به سیستم هماهنگ و برنامه‌ریزی شده‌ دارد.

سخنگوی فراکسیون سلامت در مورد آغاز اجرای نسخه اصلاح شده پزشک خانواده شهری در ۸ استان کشور، افزود: بدون‌شک پزشک خانواده طرحی جامع و خوب بوده اما باید این واقعیت را پذیرفت که زیرساختهای لازم برای اجرایی شدن این طرح هنوز فراهم نشده است.

فتاحی با یادآوری اینکه در سال گذشته به دلیل مشکلات موجود اجرای طرح پزشک خانواده با شکست روبرو شد، تصریح کرد: در سال گذشته به دلیل شتابزدگی، اجرای طرح پزشک خانواده نتوانست با موفقیت روبرو شود بنابراین اگر اجرای دوباره آن نتیجه ندهد دیگر طرح جایگزینی برای آن وجود نخواهد داشت.

وی، ناهماهنگی در ساختار حوزه سلامت را از علتهای اصلی موفق نبودن اجرای طرح پزشک خانواده خواند و یادآور شد: اجرای این طرح نیاز به سیستمی هماهنگ و برنامه‌ریزی شده دارد که متاسفانه در حال حاضر حوزه سلامت از هدفمندی خاصی برخوردار نیست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با یادآوری اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح پزشک خانواده، افزود: به طور حتم طرحی به این بزرگی نیازمند بودجه کلانی است چراکه هزینه‌های سنگینی متوجه اجرای این طرح است بنابراین باید گفت که کمبود بودجه در اواسط اجرای طرح پزشک خانواده تیر خلاصی به آن است.

وی با انتقاد از تعلل بیمه‌ها برای انعقاد قرارداد برای ورود به طرح پزشک خانواده، یادآور شد: این امر اجرای برنامه پزشک خانواده را با مشکل روبرو می‌سازد و به جهت ضعیف عمل کردن بیمه‌ها طرح مذکور با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شود.

فتاحی با تاکید بر اینکه بخش عمده‌ای از مشکلات حوزه سلامت به دلیل هماهنگ نبودن و پرداختی بیمه‌ها است، گفت: زمانی می‌توانیم طرحهای حوزه سلامت را درست اجرا کنیم که بیمه‌ها بتوانند به وظایف خود عمل کنند که بدون‌شک همین انجام وظیفه نیز از بروز بسیاری از مشکلات بخش بهداشت و درمان کشور مانند پدیده زیرمیزی پزشکان جلوگیری می‌کند.

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

سلامتی

آیا پزشکی تجارت است؟

اطلاعات دارویی

مکمل

۳ راه برای آنکه بفهمید آیا مکملی که مصرف می کنید،موثر است یا مضر؟

اختصاصی

ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل چیست؟ کاربردها، عوارض و دوز ماینوکسیدیل

اخبار

وظایف اورژانس پیش​بیمارستانی

اطلاعات دارویی

مصرف مکمل های غذایی

مصرف مکمل‌ ؛ برای چه کسانی، چقدر وچرا؟

اخبار

طب سنتی طب گیاهی

درمان فلج مغزی با استفاده از طب سنتی

آخرین اخبار

استرس

کنترل فشار عصبی در محل کار

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *