سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

از فواید دارچین کنترل دیابت!

پزشکان در یک مطالعه جدید تاکید کردند که دارچین نه تنها یک ادویه خوش عطر و مطبوع برای انواع خوردنی‌ها است بلکه مصرف آن به بهبود سطح سلامت مبتلایان به دیابت نوع دوم نیز کمک می‌کند.

به گزارش سرویس «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ‌متخصصان علوم پزشکی دانشگاه علوم بهداشتی غربی در کالیفرنیا در این مطالعه دریافتند که میزان قندخون ناشتا در افراد مبتلا به دیابت نوع دوم که از مکمل‌های گیاهی دارچین طبق راهنمایی پزشک متخصص استفاده می‌کنند نسبت به سایر بیماران دیابتی پایین‌تر است.دارچین

همچنین در این بررسی مشخص شد دارچین حاوی چندین فاکتور مهم برای سلامت قلب است که به کاهش کلسترول بد خون و چربی مضر تری گلیسیرید و افزایش کلسترول خوب بدن کمک می‌کنند.

در بازبینی اطلاعات جمع‌آوری شده از ۵۴۳ بیمار مبتلا به دیابت نوع دوم، پزشکان در یک بازه زمانی چهار تا ۱۸ هفته‌ای به مقایسه بیمارانی که دارچین را به شکل قرص مصرف کردند با گروهی دیگری از بیماران که دارچین استفاده نکردند، پرداختند.

پزشکان در بررسی‌های پیشین خود در سال ۲۰۰۸ میلادی در مورد مکمل‌های دارچین اظهار داشتند که این ماده خوراکی هیچ تاثیری بر سطح کلسترول یا قندخون ندارد اما آنان در آخرین بررسی‌های خود اطلاعات جمع‌آوری شده از بیماران دیابتی را نیز مورد مطالعه قرار دادند.

به گزارش ایسنا به نقل از لایوساینس، مطالعات اولیه حاکی از آن است که ترکیب «سینامال‌دهید» موجود در دارچین، خواص درمانی فوق‌العاده‌ای دارد.

اگرچه هنوز مشخص نیست سایر ترکیبات موجود در دارچین چگونه می‌توانند به بهبود فرآیند تنظیم قندخون کمک کنند اما پزشکان معتقدند که این ادویه ظاهرا می‌تواند موجب ترشح و اثرگذاری بهتر انسولین در بدن شود.

سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

ریپورتاژ

سیب و کره بادام زمینی

۸ غذای سالم که خوردن آنها بهتر از مصرف تنقلات ناسالم است

زیبایی

غبغب

غبغب و چگونگی رهایی از آن

پوست و مو

لیفتینگ با نخ

لیفتینگ با نخ و همه چیز درباره آن

اطلاعات پزشکی

سندرم تخمدان پلی‌کیستیک

سندرم تخمدان پلی‌کیستیک: علائم، دلایل و درمان

زیبایی

ورزش دوران بارداری

آنچه باید در مورد تمرینات EMS بدانید

سلامت عمومی

نتایج آزمایش

چگونه آزمایش های خود را متوجه شویم؟

سلامت عمومی

آزمایش کلسترول

تفسیر نتایج آزمایش کلسترول

زیبایی

انجام جراحی زیبایی

هرآنچه که باید از جراحی زیبایی بدانید

زیبایی

انجام عمل ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی (تامی تاک) چیست؟

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. محمد گفت:

    بسیار خوب بود