سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

استفاده از ظروف یکبار مصرف برای غذاهای داغ سرطان زاست

یک کارشناس تغذیه می‌گوید:  ازمعایب ظروف یک بار مصرف برای مواد غذایی خیلی داغ مانند آش و حلیم می تواند سرطان زا باشد.

مریم شیرمستی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، اظهار داشت: با توجه به اینکه ظروف یکبار مصرف تحمل حرارت بالا را ندارند، ترکیبات شیمیایی موجود در آنها می تواند به غذاهای گرم واکنش نشان دهد و این یکی از مهم‌ترین معایب ظروف یکبار مصرف است.

وی ادامه داد: پلاستی سایزر یکی از مواد شیمیایی تشکیل دهنده ظروف یکبار مصرف است که در صورت واکنش دادن به مواد غذایی سرطان زا است.

به گزارش ایسنا به نقل از راستینه این کارشناس تغذیه بهترین ظروف برای خرید مواد غذایی گرم، ظروف پلاستیکی یکبار مصرف گیاهی هستند که اگرچه قیمت بالاتری دارند، اما برای سلامتی افراد مشکلی ایجاد نمی کنند.

شیرمستی افزود: بهتر است برای خرید مواد غذایی داغ مثل آش و حلیم ظرفهای مناسب چدنی، پیرکس یا استیل همراه داشته باشیم تا نیازی به استفاده از ظروف یکبار مصرف نباشد.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ظروف یکبار مصرف برای مواد غذایی سرد مثل انواع نوشدینی‌ها اشکالی ایجاد نمی‌کند، خاطرنشان کرد: البته چنانچه از این ظروف برای نگهداری غذا و یا یخ زدن آب در فریزر استفاده شود می تواند باعث واکنش شیمیایی مواد تشکیل دهنده ظرف و بروز سرطان شود.

این کارشناس تغذیه تصریح کرد: همانطور که از نام ظروف یکبار مصرف پیداست فقط یک بار باید از آنها استفاده کرد و مصرف مجدد آنها برای نگهداری غذا در فریزر توصیه نمی‌شود.

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

اختصاصی

کک مک

معرفی کک مک پوست یا Freckles و علل ایجاد آن

تغذیه و تناسب اندام

رازیانه داروی گیاهی لاغری

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *