سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

اسموتی دسر چاق‌کننده!

متخصصان تغذیه و سلامت در مطالعه جدیدی هشدار دادند: نوعی دسر موسوم به «اسموتی» که مملو از آب‌میوه و شکر است به دلیل داشتن قند زیاد، بسیار چاق‌کننده بوده و برای سلامتی مضر است.

به گزارش سرویس «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در بررسی‌های آزمایشگاهی معلوم شده است که میزان قند موجود در این این دسرها برابر با قند نوشابه بوده و بنابراین مانعی برای مقابله با چاقی مفرط است.اسموتی

متخصصان توصیه می‌کنند که به ویژه برای مقابله با چاقی بهتر است به جای مصرف اسموتی و آب‌میو‌ه‌های شیرین، بیشتر از آب سبزیجات استفاده کنید. آنها می‌گویند آب‌میوه‌های مملو از قند و شکر هر اندازه هم که حاوی میوه طبیعی باشند اما نه تنها هیچ خاصیتی ندارند بلکه مضر نیز هستند.

«باری پاپکین» از متخصصان دپارتمان تغذیه در دانشگاه کارولینای شمالی دراین‌باره گفت: در سال‌های اخیر در بسیاری از کشورها نوشیدن آب میوه‌های صنعتی به جای نوشابه‌های غیرالکلی مرسوم شده است اما این نوشیدنی‌ها نیز به اندازه نوشابه‌های گازدار غیرالکلی قند دارند و برای بدن مضر هستند.

در سال ۲۰۰۴ میلادی، پاپکین و همکارش به بررسی مضرات نوشابه‌های غیرالکلی که حاوی مقدار زیادی از قند فروکتوز هستند، پرداختند و اظهار داشتند که این نوع نوشیدنی، دلیل اصلی رشد بحران چاقی در کشورهای توسعه یافته است.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه دیلی‌میل، همچنین پاپکین در بررسی‌های خود که در سال ۲۰۱۲ میلادی منتشر کرد، هشدار داد: افرادی که به نوشیدن آب‌میوه روی می‌آورند بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع دوم هستند.

سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

اطلاعات پزشکی

واریس

درمان‌های جدید واریس

زیبایی

انجام لیزر لیپولیز

لیزر لیپولیز چیست و چگونه عمل می‌کند؟

زیبایی

عمل لیپوماتیک

از لیپوماتیک بیشتر بدانید

زیبایی

فرآیند کویتیشن اولتراسوند

آیا کویتیشن اولتراسوند در از بین‎ بردن چربی مؤثر است؟

تغذیه و سلامتی

کاهش سریع وزن

کاهش سریع وزن

پوست و مو

روش درمانی شاک‌ویو‌‌تراپی در کاهش سلولیت

درمان سلولیت با شاک‌ویو‌‌تراپی

تغذیه و سلامتی

رژیم غذایی با کربوهیدرات پایین

رژیم‌هایی با پروتئین بالا و کربوهیدرات پایین

تغذیه و سلامتی

کاهش وزن بدون رژیم‌های سخت

با اصول تغذیه و رژیم‌درمانی بیشتر آشنا شوید

زیبایی

انواع روش‌های پیکرتراشی غیرتهاجمی

انواع روش‌های پیکرتراشی غیرتهاجمی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *