توصیه‌هایی برای مقابله جوانان با اضطراب

پس از پشت سر گذاشتن رویدادهای خشونت آمیز و دردناک، دلشوره گرفتن و مضطرب شدن امری عادی است. حتی اگر در بطن ماجرا نبوده باشید نیز رویداد خطرناک بر شما تاثیر می‌گذارد.

جوان

 

به گزارش خبرنگار بهداشت ودرمان فارس، اضطراب به معنی یک احساس منتشر، ناخوشایند و مبهم هراس و دلواپسی با منشاء ناشناخته که به فرد دست می‌دهد و شامل عدم اطمینان، درماندگی و برانگیختگی فیزیولوژی است.  همهٔ انسان‌ها در زندگی خود دچار اضطراب می‌شوند، ولی اضطراب مزمن و شدید، غیرعادی و مشکل‌ساز است.

تحقیقات و بررسی‌ها نشان می‌دهند که اضطراب در زنان، جوانان ،طبقات کم‌درآمد و افراد میانسال و سال‌خورده بیشتر دیده می‌شود.

بنابراین مطالعه و اجرای توصیه‌های زیر می‌تواند در مقابله با اضطراب مفید باشد:

 

گفت وگو با افراد مورد اعتماد     

چنین افرادی می‌توانند شامل والدین، دوستان، همسایه‌ها، اساتید، مربی‌ها، متخصص مشاور، پزشک خانواده، روحانی مسجد و … باشد. اگر تجربه دردناکی را پشت سر گذاشته‌اید بهتر است با فرد قابل اعتمادی درباره آن گفت و گو کنید. در غیر این صورت باید به متخصص مشاور یا روان پزشک مراجعه کنید.

مشارکت کردن

پیاده روی، مشارکت در برنامه‌های اجتماعی و عام المنفعه، ورزش کردن، نوشتن خاطرات، نواختن ساز موسیقی و… می‌تواند به متعادل ساختن احساسات کمک زیادی کند.

ایمن کردن دانشگاه و جامعه

با پیوستن به گروههای مبارزه با خشونت در دانشگاه یا جامعه می‌توانید علیه خشونت ورزی فعالیت کنید.

ارتباط با دیگران

ارتباط‌ با دوستان، اعضای خانواده و همسایه‌ها را حفظ کنید. این کار به کاهش نگرانی و اضطراب کمک زیادی می‌کند.

مراقبت کردن از خود

اختلال خواب و تغذیه، نگرانی و اضطراب می‌تواند فرد را بیمار کند. به اندازه کافی بخوابید، از رژیم غذایی سالم پیروی کنید، ورزش کنید و خلق وخوی خوبی داشته باشید.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (بدون رای)
Loading...

قوانین نظرات:سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه مختار به رد یا تایید نظرات شما بوده، همچنین ممکن است آنها را ویرایش نماید.

نظر خود را بگویید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *