توصیه های غذایی کنترل دیابت برای افراد دیابتی

دیابت یکی از بیماری های شایع جهان امروز ما می باشد. در مقاله امروز راستینه به بیان توصیه هایی غذایی بمنظور برنامه ریزی یک رژیم غذایی سالم و مناسب در افراد دیابتی می پردازیم. در این مقاله خوراکی هایی که افراد دیابتی باید مصرف نمایند و خوراکی هایی که نباید مصرف کنند شرح داده شده است.

چه انتخاب های سالمی برای کنترل دیابت انجام دهم؟

وعده های غذایی کوچک تری مصرف نمایید. چربی کمتری خورده، تعداد کم تری غذای سرشار از چربی انتخاب کرده و موقع آشپزی از چربی کم تری استفاده نمایید و مهم تر از همه مصرف خوراکی های حاوی چربی های اشباع یا چربی های ترانس را کاهش داده و محدود نمایید، این چربی ها شامل:

  • برش های پرچرب گوشت
  • غذاهای سرخ شده
  • شیر پرچرب و سایر محصولات پرچرب لبنی
  • کیک، آبنبات، شیرینی و ….
  • سس های چربی دار برای سالاد

چه چیزهایی را باید بیشتر میل کرد؟

دریافت فیبر بیشتر با مصرف بیشتر غلات کامل برای افراد دیابتی مفید می باشد. همچنین روزانه طیف گسترده ای از میوه ها و سبزیجات مصرف نمایید. سعی کنید سبزیجات و میوه های مصرفیتان تازه باشد، اما در صورت ممکن نبودن این امر می شود از میوه ها و سبزیجات منجمد، کنسروی و یا خشک نیز استفاده نمود. همچنین مصرف آبمیوه های طبیعی را نیز افزایش دهید. مصرف سبزیجات توصیه شده زیر را تا آنجا که می توانید افزایش دهید:

  • سبزیجات تیره و برگدار همچون بروکلی، اسفناج و …
  • سبزیجات نارنجی همچون هویج، سیب زمینی شیرین، کدو تنبل و کدو حلوایی
  • لوبیا و نخود فرنگی همچون لوبیا سیاه و سفید، لوبیا قرمز، لوبیا چیتی، لپه و عدس

چه خوراکی هایی کم تر مصرف نماییم؟

سعی کنید مصرف خوراکی ها و نوشیدنی هایی که میزان زیادی شکر در آنها موجود است، همچون:

  • آبمیوه های مصنوعی
  • نوشابه
  • چای و قهوه پر شکر و شیرین

کاهش دهید و مصرف آنها را به حداقل رسانید. از میزان کم تری نمک در غذا خوردن و یا پختن غذا استفاده کرده و از خوراکی های پر نمک همچون کنسروها، خیارشور و گوشت های نمک سود و دودی کم تر استفاده نمایید.

سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

منابع

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (5 رای, میانگین: 3٫00 از 5)
Loading...

نظرات

  1. جلیلوند می گوید

    مطالب بالا بسیار مفید و با ارزش بودند
    از زحمات مسولین محترم این سایت تشکر میکنم

  2. مهاجری می گوید

    جدا” ازمعلومات ودانشی که برای سلامت جامعه دراختیارمان میگذارید نهایت تشکر راداریم

  3. عاصی می گوید

    دست شمادرد نکند خدا خیرتان دهد با این توضیحات باید بیشتر به فکر سلامتی مان باشیم.

قوانین نظرات:سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه مختار به رد یا تایید نظرات شما بوده، همچنین ممکن است آنها را ویرایش نماید.

نظر خود را بگویید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *