سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

راههایی برای پیشگیری از آلزایمر مطالعه کنید

یک متخصص اعصاب و روان، برای پیشگیری از آلزایمر توصیه کرد: افراد به خصوص سالمندان و میانسالان باید ذهنشان را فعال نگه دارند برای این کار بهتر است مطالعه داشته باشند، روزنامه بخوانند، جدول حل کنند، اخبار گوش دهند تا دیرتر دچار عارضه فراموشی شوند.

دکتر مرتضی سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان، درباره بیماری آلزایمر اظهار کرد: آلزایمر باعث کاهش پیشرونده قوای هوشی و عقلانی می‌شود که فرد مبتلا به آلزایمر قادر به انجام فعالیت خود در غالب خانواده و جامعه نیست.

وی گفت: اولین مشکل این بیماری این است که یک فرد موثر در جامعه از چرخه فعال جامعه به تدریج حذف می‌شود که این مورد باعث زیان‌های اقتصادی و روحی و روانی برای خانواده و فرد موثر به شمار می‌آید.

سعیدی خاطرنشان کرد: مراقبت از بیماران مبتلا به آلزایمر خیلی سخت و دشوار است و روند تدریجی این بیماری به گونه‌ای است که ابتدا حافظه نزدیک خود را از دست می‌دهند و سپس حافظه دور و این بیماران ممکن است قید و بندهای موجود در خانواده و جامعه را رعایت نکنند که این موضوع رنج دهنده است.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: تغذیه این بیماران نیز دچار مشکل می‌شود. این گونه بیماران به تدریج از نظر جسمانی افت می‌کنند و ممکن است کنترل ادرار و مدفوع خود را از دست بدهند و باعث آسیب‌های روحی و روانی برای خانواده این بیماران می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سن ابتلا به بیماری آلزایمر معمولا از ۵۵ تا ۶۰ سالگی و بالاتر شروع می شود، خاطرنشان کرد: نوجوانان و جوانان با وجود استرس و مشغله فکری و کاری و ذهنی ممکن است دچار اختلالات حافظه‌ای شوند که معمولا اختلالات حافظه‌ای در افراد نرمال دیده می‌شود و این مفهوم به معنای آلزایمر نیست و هنگامی که فرد آرامش و فرصت پیدا کند این اختالات حافظه‌ای از بین می‌رود.

متخصص مغز و اعصاب تاکید کرد: توصیه ما به افراد در خصوص پیشگیری از آلزایمر این است که افراد به خصوص سالمندان و میانسالان مطالعه داشته باشند، روزنامه بخوانند، جدول حل کنند، اخبار گوش دهند تا دیرتر دچار عارضه فراموشی شوند و باید ذهن را فعال نگه دارند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره عوامل پیشگیری از آلزایمر اظهار کرد: کنترل یکسری عوامل مثل فشار خون، قند خون، عدم استفاده از سیگار و دخانیات و الکل نقش مهمی در پیشگیری از آلزایمر دارد.

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

تغذیه و سلامتی

کاهش وزن با خوردن سبزیجات

۸۷ نوع از سبزیجات با کربوهیدرات پایین که کاهش وزن را تسهیل میکنند!

تغذیه و سلامتی

کاهش وزن با خیار

فواید خوردن خیار

سلامت عمومی

زردچوبه

تاثیر مصرف روزانه زردچوبه بر روی مغز!

سلامت عمومی

اسانس لیمو

فواید اسانس لیمو

سلامت عمومی

وضعیت مناسب خواب برای مغز

یافتن بهترین موقعیت خواب مناسب شما

تغذیه و سلامتی

کنترل اضطراب با مواد غذایی

کنترل اضطراب با مواد غذایی!

سلامت روان

سالمندان زودرنج

زودرنجی و رفتارهای کودکانه ی سالمندان

سلامت عمومی

ایجاد آرامش با موسیقی

۱۴ نکته برای سلامت بدن شما!

تغذیه و سلامتی

ادویه جادویی

۷ ادویه جادویی برای تقویت سلامتی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *