رژیم لاغری و سویا

اگر به دنبال تغییر رژیم غذایی و ایجاد تنوع در آن، ضمن تلاش برای کاهش وزن هستید، سویا را به برنامه غذایی لاغری خود اضافه کنید.سویا در مقایسه با دیگر انواع پروتئین‌ها، چربی اشباع‌شده و کالری کمتری دارد و در مقابل حجم فیبر موجود در آن بالاتر است.

دلایل استفاده از سویا در رژیم لاغری

یکی از دلایلی که سویا در رژیم‌های لاغری گنجانده می‌شود این است که این دانه باوجود اینکه جایگزین غذا‌های پر کالری می‌شود اما در عین حال بدن را دچار فقر پروتئین نمی‌کند و در عین حال مدت زمان احساس سیری در فرد را افزایش می‌دهد.

جالب است که سویا همانند پروتئین‌های حیوانی، یک پروتئین کامل به شمار می‌آید که به گفته پزشکان مصرف روزانه کمی از آن به سلامت قلب کمک می‌کند. همچنین سویا از کاهش توده استخوانی و دچار شدن به برخی سرطان‌ها جلوگیری می‌کند.

هرچند برخی، طعم سویا را نمی‌پسندند اما امروزه محصولات تهیه شده از سویا با انواع طعم‌ها در بازار موجود است و می‌توان در بین آنها محصولی هماهنگ با ذائقه فردی را پیدا کرد.به یاد داشته باشید برای آن دسته از افرادی که به شیر حیوانی حساسیت دارند، مصرف شیر سویا توصیه می‌شود و این دسته از افرادمی‌توانند پروتئین مورد نیاز خود را از این طریق تامین کنند.

منبع:سلامت ایران

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (بدون رای)
Loading...

قوانین نظرات:سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه مختار به رد یا تایید نظرات شما بوده، همچنین ممکن است آنها را ویرایش نماید.

نظر خود را بگویید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *