ساختمان پزشکان+

شما در حال حاضر اینجا هستید :

سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه سلامتی سلامت عمومی ۱۱ نکته برای سازگاری با محیط زیست

به کانال تلگرام بپیوندید

Join Our Telegram Channel

۱۱ نکته برای سازگاری با محیط زیستافزودن دیدگاه

یکی از مهمترین وظایف هر فردی حفظ محیطی است که در آن زندگی می کند. افراد می توانند با استفاده کردن از مواد قابل بازیافت و مواد غذایی ارگانیک از وارد کردن مواد شیمیایی تجزیه ناپذیر به محیط زیست جلوگیری کنند و همچنین با اجتناب کردن از کارهایی که ممکن است به محیط زیست آسیب بزنند، می توانند نقش مهمی در حفظ آن ایفا کنند. راستینه در این مقاله با مطرح کردن نکاتی در این زمینه از شما خواهشمند است در حفظ محیط زیست خود کوشا باشید.

تمرین بدنی سبز

 

لباس های ورزشی قابل تنفس

لباس های ورزشی قابل تنفس بپوشید.

پارچه های قابل تنفس طبیعی مانند پارچه های ۱۰۰% پشمی طبیعی یا کشباف پنبه آلی رطوبت را جذب می کنند و حرارت را از پوست شما دور می کنند.
گزینه های دیگر: لباس بامبو، که هم نرم است و هم سریعتر خشک می شود. و یک منبع تجدید پذیر است. پارچه با الیاف سویا گرم، زیست تخریب پذیر(تجزیه پذیر) و مقاوم در برابر باکتری است.

 

بطری های آب قابل استفاده مجدد

بطری های آب قابل استفاده مجدد

آب بخورید بدون اینکه سطل های زباله را پر کنید. هوشمندانه خرید کنید، بیسفنول آ (BPA) ماده شیمیایی احتمالا مضر  است که می تواند از برخی بطری های پلاستیکی سخت عبور کند. به جای چنین بطری هایی، به دنبال پلاستیک هایی باشید که بدون BPA باشند. فولاد ضد زنگ قابل استفاده مجدد و یا بطری های آلومینیوم (با دیواره بدون BPA) نیز گزینه های خوبی هستند. یا چشمه آب پیدا کنید. در حالی که برخی آب هایی که در بطری هستند ممکن است بی خطر تر و یا پاک تر از آب شیر باشند،اما بیشتر آنها اینگونه نیستند.

 

رفتن به یک باشگاه سبز

رفتن به یک باشگاه سبز  

به دنبال این شیوه های سبز در یک باشگاه ورزشی و یا تشویق ورزشگاه خود برای امتحان آنها باشید: استفاده از حوله کوچک، سطل های بازیافت، بطری های آب قابل استفاده مجدد برای فروش، خاموش کردن تلویزیون زمانی که استفاده نمی شوند، و محصولات قفل اتاق، تمیزکاری و نور سازگار با محیط زیست. تعداد روز افزونی از سالن های ورزشی سبز نیز انرژی افراد که بر روی دستگاه های هوازی اعمال می شود را برای تجهیزات قدرتی تحت کنترل در می آورند.

 

کفش های قدیمی قابل بازیافت

کفش های قدیمی قابل بازیافت

از طریق برنامه های بازیافت کفش، کفش های ورزشی و کفش های استفاده شده، می توانند زندگی جدیدی را در زمین ورزشی یا زمین بازی ادامه دهند. برخی خیریه ها کفش هدیه می کنند و آنها را به بی خانمان ها یا افرادی که به آن ها نیاز دارند، اهدا می کنند. خرید کفش ساخته شده از مواد بازیافتی گزینه سبز دیگری است.

 

سوزاندن کالری

سوزاندن کالری بدن به جای سوزاندن بنزین

برای رفتن به محل کار، فروشگاه یا ورزشگاه از دوچرخه یا اسکوتر استفاده کنید. در واقع، شما می توانید به جای رفتن به سالن ورزشی از دوچرخه و یا پیاده روی به عنوان تمرین بدنی خود بهره ببرید. دوچرخه سواری با سرعت متوسط به مدت سی دقیقه حدود ۲۲۰ کالری می سوزاند و یک پیاده روی سریع، بیست دقیقه ای حدود ۹۰ کالری می سوزاند. حذف اتومبیل آلودگی را نیز کاهش می دهد بنابراین شما و همه افراد دیگر می توانید راحت تر نفس بکشید.

 

حذف غذاها و نوشیدنی های انرژی زا

حذف غذاها و نوشیدنی های انرژی زا

شما برای تمرین بدنی خود به نوشابه های انرژی زا، ژل ها و آب نبات های ورزشی نیاز ندارید، و اغلب این موارد انتخاب های سالمی نیستند. به جای پر کردن شکم خود با غذاهای فراوری شده، سوخت تمرین بدنی خود را با تنقلاتی مانند میوه های خشک، آجیل، شیرینی گرانولا، ماست، موز، انگور، و آب تامین کنید. یا از خوراکی انرژی زای ارگانیک که از میوه، آجیل، فیبر و پروتئین تهیه می شود، مصرف کنید.

 

شنا در آب شور

شنا در آب شور (آب دریا)

آیا خارش چشم و موهای شکننده و ضعیف دارید؟ استخرهای شنا آب دریا که استخر شور نیز نامیده می شوند، بر مواد شیمیایی سنگین مورد نیاز در استخرهای کلر سنتی تکیه نمی کنند. و این مسئله می تواند با این سیاره و با چشم، پوست، مو، لباس شنا، و سیستم تنفسی شما سازگارتر باشد.

 

تشک یوگا طبیعی

از تشک یوگا طبیعی استفاده کنید.

تشک های پنبه ای، چتایی آلی یا کَنف از منابع تجدید پذیر ساخته شده اند. آنها زیست تخریب پذیر(تجزیه پذیر) نیز هستند و شما را از بوی بد مواد شیمیایی مضر موجود در بعضی از پلاستیک ها، تحت عنوان PVC در امان می دارند. تشک های الاستومر گرمانرم (TPE) گزینه پلاستیکی بدون PVC دیگر هستند. این تشک ها ضد لغزش، مقاوم در برابر رطوبت، و با دوام می باشند.

 

در خانه بمانید

در خانه بمانید.

انجام یوگا، پیلاتس، و یا ورزش های دیگر در خانه راحت، ارزان و سازگار با محیط زیست هستند. در مورد فعالیت های تناسب اندام در برنامه روزانه خود خلاق باشید. سعی کنید در حالی که مشغول تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود هستید ورزش کنید، با فرزندان خود بازی کنید، در باغ قدم بزنید و چمن ها را بزنید، و یا یک موسیقی بگذارید و در حالی که خانه را تمیز می کنید برقصید.

 

ضد آفتاب ها و اسپری های

از ضد آفتاب ها و اسپری های ضد حشره بدن بی خطرتری استفاده کنید.

مطالعات نشان داده اند دفع کننده حشرات اکالیپتوس لیمو همانند غلظت های پایین دی ای ای تی در دور کردن حشرات موثر است. دیگر مواد دافع حشرات ساخته شده از مواد گیاهی مانند سویا، به نظر می رسد کمتر موثر باشند. برای حفاظت از آفتاب، از بیرون رفتن در ساعات اوج آفتاب اجتناب کنید و در صورت امکان کلاه و لباس آستین بلند بپوشید. کرمهای ضد آفتاب با اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم برای بچه ها و بزرگسالان با پوست حساس بهترین انتخاب هستند.

 

تسکین درد عضلات

تسکین درد عضلات

خود را با یک ماساژ، درمان کنید. ماساژ عضلات را شل می کند، کمک می کند تا بدن مسکن های طبیعی آزاد کند، و می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. درمان های طبیعی دیگر شامل گرما، کشش، و استراحت هستند.

 

سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

منابع

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

اطلاعات پزشکی

اندومتریوز

اندومتریوز چیست؟ علائم، تشخیص و درمان آن

سایر مطالب

وضعیت مناسب گردن

بهترین نکات برای خواب خوب شبانه

تغذیه و تناسب اندام

کاهش ورن پس از چهل سالگی

افراد بالای چهل سال چطور وزن کم کنند؟

سلامت جنسی

ارضا کردن زن

چگونگی ارضا کردن زن

پوست و مو

بزرگ کردن سینه

بزرگ کردن سینه با داروهای گیاهی

سلامت زنان

سحرخیزی

چگونه زود از خواب بیدار شویم و سحرخیز باشیم ؟

سلامت زنان

دوران قاعدگی

حالات روحی زنان در دوران قاعدگی چگونه است ؟

اطلاعات پزشکی

فشار خون

۹ نکته برای کاهش فشار خون بالا

نظرات کاربران

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *