ساختمان پزشکان+

شما در حال حاضر اینجا هستید :

سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه اطلاعات درمانی اطلاعات پزشکی بهترین زمان برای انجام برخی از کارها

به کانال تلگرام بپیوندید

Join Our Telegram Channel

بهترین زمان برای انجام برخی از کارهاافزودن دیدگاه

انجام دادن بعضی از کارها شاید ساده بنظر برسد ولی اینکه در چه زمان و شرایطی انجام شود تا بهترین کیفیت و بازدهی را داشته باشد جای بحث دارد. راستینه در این مقاله زمان بعضی کارها را که به صورت روزمره با آن سر و کار داریم مطرح می کند.

 

زمان بندی ایده آل

زمان بندی ایده آل

اگر می خواهید کاری انجام دهید، آن را درست انجام دهید و یا حداقل آن را در زمان مناسب انجام دهید. چند نکته می تواند به شما کمک کند تا بهترین ساعت از روز را برای انجام برخی کارها انتخاب کنید.

 

وزن کردن

وزن کردن

یک بار در هفته آن هم روزهای چهارشنبه به شما بهترین اطلاعات را می دهد. افراد معمولا در تعطیلات آخر هفته بیشتر غذا و تنقلات می خورند و کالری آنها را در طول هفته می سوازنند. بنابراین مطالعات می گویند ارزیابی وزن در وسط هفته –هر زمان از روز که شرایط شما مساعد است – به احتمال زیاد تصویری واقعی از آنچه هست را به شما نشان خواهد داد.

 

چرت زدن

چرت زدن

اگر واقعا نیاز دارید چرت بزنید، بهترین زمان برای انجام این کار بین ساعت ۱۴:۰۰-۱۵:۰۰ است. سطح قند خون شما بعد از ناهار شروع به کم شدن می کند، و این مسئله اولین چیزی است که با خواب شما تداخل ندارد. اما بیش از اندازه نخوابید بیست دقیقه برای هوشیار شدن و به دست آوردن خلق و خوی بهتر کافی است. اگر چرت زدن شما از نیم ساعت بگذرد شما به مرحله عمیق تری از خواب وارد می شوید، امواج مغز شما کمتر فعالیت می کنند. در این شرایط وقتی از خواب بیدار شوید گیج خواهید بود (و احتمالا بد خلق نیز خواهید بود).

 

حل مشکلات

حل مشکلات

بهتر است زمانی که انرژی شما اندکی پایین است این کار را انجام دهید. زمانی که عصبی و بی قرار نیستید و تمرکز دارید. این مسئله ممکن است بدین دلیل باشد که ذهن شما آزادتر است. زمانی که بیشتر آرامش دارید ذهن شما به دلیل باز بودن می تواند برای حل مشکلات روش های جدید ابداع کند.

 

یادگیری مهارت

یادگیری مهارت یا مطلب جدید

قبل از خواب خوب شب! اطلاعات و مهارت ها در صورتی که پس از آن خواب کامل شبانگاهی بدون اختلال داشته باشید بیشتر احتمال می رود در مغز شما ماندگار شوند. میزان و کیفیت خواب شما تاثیر زیادی بر یادگیری و حافظه دارد، بنابراین همه کسانی که تمام شب را می خوابند به دلایل بسیاری واقعا شانس یادگیری بهتر مطالبی که پیش از خواب آموخته اند را ندارند.

 

استراحت

استراحت

مطالعات نشان داده است در طول یک شیفت هشت ساعته کاری، فرد حدود یک ساعت قبل از ساعات پایانی روز کاری فعال تر هست. محققان دریافتند که بهترین راه برای حفظ تمرکز و انرژی خود استراحت کردن پانزده دقیقه ای یک ساعت بعد از شروع و استراحت دیگر یک ساعت قبل از زمان ترک کار است. همچنین در وسط روز سی دقیقه برای ناهار اختصاص دهید.

 

مصاحبه شغلی

مصاحبه شغلی

انجام مصاحبه شغلی در ساعات اولیه روز بهتر است. مصاحبه‌کننده‌ای که از سه مصاحبه‌شونده اول خوشش بیاید، ممکن است نسبت به نفر چهارم بی‌طرف نباشد. این امر به این خاطر است که او فکر می‌کند احتمالاً با یک کاندیدای غیر شایسته روبرو خواهد شد، یا اینکه ممکن است افراد بعدی را به دور بعدی مصاحبه موکول کند.

 

رقابت

رقابت

بستگی دارد که شما شب زنده دار باشید یا سحرخیز باشید. مطالعه ای نشان داد که ورزشکاران شب زنده دار در اوایل صبح ۲۶٪ رقابت بدتری را نسبت به سطوح اوج خود در طول روز ارائه می دهند. ممکن است بخواهید در نظر بگیرید تاریخ تنیس بعدی با رقیب خود که تا دیر وقت بیدار بوده است را برنامه ریزی کنید: در مورد ۶:۰۰ صبح چطور فکر میکنید؟

 

خوابیدن

خوابیدن

اما بهترین راه برای داشتن خواب خوب در دراز مدت حفظ یک برنامه خواب منظم است. این بدان معناست که هر روز در زمان معینی بیدار شوید حتی اگر تا اواخر شب بیدار بوده اید، بله این برنامه شامل تعطیلات آخر هفته نیز هست.

 

مهربان و صادق بودن

مهربان و صادق بودن

هر چه زودتر بهتر است. هر چقدر از روز می گذرد قدرت اراده شما ضعیف تر می شود، و همچنین در طول روز ممکن است اخلاق شما بدتر شود. اگر می خواهید مطمئن شوید که بحث شما خوب پیش می رود بهتر است گفتگوهای حساس را به روز بعد موکول کنید.

 

استفاده از ضد آفتاب

استفاده از ضد آفتاب

حدود پانزده دقیقه قبل از خارج شدن از منزل از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. بستگی دارد چقدر طول بکشد خارج از منزل باشید. شما باید هر دو ساعت مجددا کرم ضد آفتاب بزنید. اگر شنا می کنید و یا کاری انجام می دهید که باعث می شود عرق کنید، زودتر باید کرم ضد آفتاب خود را تجدید کنید.

 

ورزش

ورزش

اگر برای ورزش صبحگاهی برنامه ریزی کرده اید بهتر است آن را ادامه دهید، ورزش در شب می تواند به خواب شبانه شما لطمه بزند. اما ورزش کردن در شب نیز بهتر از این است که اصلا ورزش نکنید.

 

عمل جراحی

عمل جراحی

ممکن است شنیده باشید که بهتر است عمل جراحی در صبح، در مقایسه با بعد از ظهر انجام شود، اما تحقیقات نشان می دهند تفاوتی وجود ندارد. بنابراین آنچه برای شما خوب است و پزشک شما دستور داده است را انجام دهید و نگران زمان آن نباشید.

 

مصرف داروهای آسم

مصرف داروهای آسم

استروئید استنشاقی که به منظور کنترل آسم به طور منظم استفاده می شود، ممکن است در ساعات ۱۵:۰۰-۱۷:۳۰ بهترین تاثیر را داشته باشند. اما مهم ترین چیز این است که آنها را هر روز در همان زمان استفاده کنید. قبل از انجام هرگونه تغییرات در چگونگی مصرف داروها با پزشک خود مشورت کنید.

 

سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

منابع

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

اطلاعات پزشکی

سندرم روده تحریک پذیر

سندرم روده تحریک پذیر (IBS) چیست؟

سایر مطالب

خنده را جدی بگیرید

خنده را جدی بگیرید!

اطلاعات پزشکی

اختلالات خواب

مشکلات خواب تا چه حد جدی هستند؟

اطلاعات درمانی

در هوای آلوده بیشتر ادویه بخورید

در هوای آلوده بیشتر ادویه بخورید!

اطلاعات دارویی

عوارض جانبی ناپروکسن

موارد استفاده و عوارض ناپروکسن

اطلاعات پزشکی

اجتناب از بالا و پایین رفتن سطح قند خون

اجتناب از بالا و پایین رفتن سطح قند خون!

اطلاعات پزشکی

افسردگی پس از زایمان

افسردگی پس از زایمان ٬نشانه ها و درمان آن

اطلاعات پزشکی

سرطان مثانه

سرطان مثانه چیست؟ علائم، تشخیص و درمان آن

سلامت روان

ناکامی

ناکامی چیست؟ مکانیسم های دفاعی آن کدامند؟

نظرات کاربران

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *